Comment

Rage Against the Light

T&G Publishing is proud to announce the release of Rage Against The Light, a sumptuous publication featuring the photography of Markus Andersen and an introductory essay by Sandy Edwards (Stills Gallery, Sydney, Australia). https://tgpublishing-com-au.squarespace.com/our-books/markus-andersen-rage-against-the-light “Rage Against The Light” book specifications: Size: 207mm x 207mm square format. Dust jacket: Frosty plastic, screen printed in 2 colours. Hard cover: Black cloth with inset photograph. Inside pages: 80pp printed 2 colours in duotone using two black inks and spot and overall clear water-based varnish on 160 gsm Rendezvous Super White paper stock. www.tgpublishing.com.au www.markusandersen.com Artist Documentary Profile: "Into The Belly Of The Beast". https://vimeo.com/114507893 Rage Against The Light With a title taken from Dylan Thomas’ famous poem (‘Do not go gentle into that good night …. Rage, rage against the dying of the light’), Andersen’s photos feature the city of Sydney as an abstracted backdrop for a fragile human presence dwarfed by overwhelming architectural development and consumerism. In these moody black-and-white images, essayist Sandy Edwards notes that ‘people scurry about being literally exposed by light. They are struck by shafts of it between buildings like insects coming out for food.’ Andersen’s subjects are often solitary and lost in thought. Others are frozen by the camera as they rush to their next destination, huddled against the relentless presence of an unforgiving built environment. Andersen admits to being drawn to the ‘darker side’ of Sydney but his images are also marked by flourishes of whimsy and irony. As Edwards writes ‘it is reassuring to feel the artist’s presence in the images.’ Markus Andersen’s art practice encompasses documentary, conceptual and street photography across all forms of analogue and digital formats. He has held solo and collaborative exhibitions in New York, Paris, Toronto, Istanbul, United Kingdom and Sydney. The essayist Sandy Edwards is Curator and co-director of the renowned Stills Gallery in Sydney. She also works as an exhibiting artist, writer and independent curator. T&G Publishing is committed to producing high quality books featuring the work of Australian contemporary photographers. Previous subjects have included Lewis Morley, Martin Parr, Ingeborg Tyssen and Brad Rimmer. Many editions have completely sold out and the Max Pam book Atlas Monographs won the ‘Best Photography Book of the Year – International Category’ award at PhotoEspaña 2010. For images and further information, please contact Gianni Frinzi at gianni@tgpublishing.com.au Video created by: Markus Andersen.

Comment

Comment

La street photography di Eolo Perfido

Ho il piacere e l'onore di conoscere Eolo Perfido, artista e gentiluomo. Mesi fa mi disse che stava partendo per Tokyo per il suo progetto di street photography nelle capitali del mondo.  

Aspettavo quindi di vedere gli scatti con grande impazienza.

la foto che vorrei presentarvi è quella che rappresenta un uomo di spalle con una maglia a righe con sullo sfondo, fuori dal bar dove lavora sul suo laptop, l'incrocio più famoso di Tokyo. Righe che incrociano righe. Un gioco di pattern notevole. 

Ma quello che mi colpisce è altro.  

1) l'uomo di spalle è in diretta relazione con la massa che pare sfidarlo dall'altra parte dell'incrocio. questo crea una forza notevole allo scatto. Una sorta di sfida inconsapevole tra l'individuo e la massa (e ovviamente tra il fotografo, l'individuo di spalle e la massa). 

2) l'interno e l'esterno si parlano e sono in forte relazione. Non è un interno che protegge però. È un interno che (anche grazie agli infissi al lato dell'inquadratura) fa da inquadratura interna all'inquadratura principale. Una sorta di linee del range finder della Leica M.

3) anche i cartelloni sul palazzo di fronte sembrano guardare divertiti la scena. Click

Eolo Perfido "stripes everywhere" 

Eolo Perfido "stripes everywhere" 

Scoprite le altre bellissime immagini di Eolo Perfido sul sito Walking Photographer, perché se per fare street bisogna camminare, a volte è necessario fermarsi e guardare la strada da un interno con vista. 

Comment